Certificatul digital calificat – pentru o comunicare mai eficienta

Sunt multi contribuabili care folosesc deja certificatul calificat in relatia cu diverse institutii ale statului cum sunt.

Folosind   certificatul digital calificat  se pot semna  documente in format electronic,  se depun declaratiile  catre ANAF pentru un numar nelimitat de firme, se participa la licitatii prin Sistemul Electronic de Achizitii Publice, sau se pot accesa serviciile online oferite de institutiile statului. Important este si faptul ca se pot marca temporal, gratuit, 60 de documente pe luna timp de un an.

Certificatul digital calificat  a devenit deja un lucru necesar  pentru multi dintre contribuabilii romani. Pretul certificatului calificat este de 47 de euro plus TVA, avand termen de valabilitate un an de zile iar dupa aceasta perioada acesta se reinnoieste contra sumei de 30 de euro plus TVA. Certificatul este documentul de identificare virtuala ce permite crearea semnaturii electronice cu valoare legala, verificarea validitatii acesteia,  identificarea posesorului certificatului precum si criptarea mesajelor.

 

De asemenea, in mediul de afaceri certificatul calificat eficientizeaza mult comunicarea, aceasta devenind mai rapida si mai sigura.

Urmatoarea categorie de contribuabili nevoita sa isi procure un certificat calificat o constituie  medicii, farmacistii si toti furnizorii de servicii si echipamente medicale, care vor trebui sa isi faca raportarile catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate in format electronic.

Si formularul 112, cunoscut sub numele de declaratia unica, va putea fi depus de catre contribuabilii mijlocii si mari incepand din luna iulie doar online.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?