Raportarea electronica catre CNAS

Incepand cu data de 1 aprilie toti medicii si furnizorii de servicii medicale vor trebui sa isi depuna raportarile  in format electronic.

Aceasta se va intampla ca urmare a ordinului Casei Nationale de Asigurari de Sanatate din data de 3.12.2010, care prevedea faptul ca personalul din categoriile sus mentionate va trebui sa creeze cadrul adecvat integrarii in sistemul e-Romania si accesul la Sistemul Informatic Unic Integrat. SIUI reprezinta o aplicatie informatica complexa, menita sa acopere activitatile sistemului de asigurari de sanatate.

Raportarea electronica este vazuta ca o metoda menita sa modernizeze si sa eficientizeze sistemul medical romanesc.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala are pe site-ul ei versiunile actualizate ale modelelor de raportare electronica catre SIUI.

Pentru a putea face raportarea electronica catre CNAS este nevoie de un certificat digital calificat.

In vederea procurarii acestui certificat exista o oferta speciala, care garanteaza emiterea rapida a produsului din momentul in care s-a completat documentatia si s-a facut dovada platii. Certificatul digital calificat este livrat impreuna cu un ghid on-line  si se beneficiaza si de asistenta tehnica telefonica pentru utilizarea acestuia.

De asemenea, certificatele vor fi livrate gratuit oriunde in Romania, alaturi de 60 de marci temporale gratuite pe luna, timp de un an.  Trebuie avut in vedere faptul ca orice semnatura electronica trebuie sa aiba atasata o marca temporala, conform Ordinului Ministerului Comunicatiilor numarul 1000 din 2010.

Cu ajutorul certificatului digital se pot semna documente in format electronic cu aceeasi valoare ca a unui document semnat olograf, tiparit pe hartie.

Pretul unui certificat digital este de 47 de euro plus tva si are valabilitatea de un an. La reinnoire costul scade la 30 de euro plus tva.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?