Declaratia unica schimba birocratia

Ca urmare a Hotararii de Guvern numarul 1397 din 2010 in formularul 112, cunoscut sub numele de „declaratia unica“ sunt incluse informatiile referitoare la plata contributiilor sociale, la impozitul pe venit si la evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Declaratia unica a inlocuit alte cateva documente  care  mergeau inainte catre Casa Nationala de Pensii si  alte drepturi de Asigurari Sociale, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. Pana in data de 7 februarie, pe site-ul ANAF a fost disponibila o varianta test a declaratiei unice pentru ca utilizatorii  sa se poata familiariza cu ea.

Formularul 112 se depune pana in data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care trebuiesc depuse declaratiile, impozitele si contributiile sociale.

Atunci cand se comit erori in completarea declaratiei, corectarea se poate  face depunandu-se o declaratie de rectificare, intocmita pe acelasi model de formular cu declaratia initiala, fiind completate din nou,  toate datele, inclusiv cele care nu difera de prima declaratie.

Pana in data de 25 februarie, circa 450.000 de persoane  depusesera declaratia unica, totalizand in jur de  95% din totalul existent. Acestea acopereau o cifra de 8.200.000 de persoane, aici fiind incluse si categoriile pentru care declaratia este facuta de catre casele de asigurari, cum sunt somerii sau pensionarii.

Pe o declaratie unica, au fost  asigurate in medie 38 de persoane in cazul depunerilor online si 15 pentru depunerile facute la ghiseele administratiilor financiare. Intarzierile inregistrate la depunerea declaratiei unice atrag amenzi contraventionale cuprinse intre 500 si 1000 de lei pentru persoanele fizice, respectiv intre 1000 si 5000 de lei pentru persoanele juridice.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?