Modernizarea Registrului Comertului

Oficiul National al Registrului Comertului este una dintre cele mai importante institutii din peisajul economic romanesc.

In vederea imbunatatirii relatiilor dintre comercianti si autoritatile statului dar si pentru a diminua efectele birocratiei, ONRC a creat Sistemul de Formulare Electronice Inteligente.

Formularele disponibile in acest sistem sunt: Cerere verificare disponibilitate si rezervare denumire firma, Cerere inregistrare persoane juridice, Cerere de autorizare si inregistrare persoana fizica autorizata (PFA)/intreprindere individuala(II)/intreprindere familiala, Cerere de depunere si/sau mentionare acte, Cerere de indreptare erori materiale, Cerere-comanda eliberare acte, Cerere de depunere situatii financiare, Cerere-comanda eliberare informatii, Cerere completare dosar/observatii. Procesarea acestor documente se face in mod controlat si organizat existand permanent posibilitatea interactiunii cu solicitantii pentru ca datele solicitate sa poata fi obtinute cat mai rapid.
Pentru accesarea Sistemului de Formulare Electronice Inteligente este nevoie de un certificat digital calificat, o aplicatie speciala de semnare si un dispozitiv criptografic securizat de tip token.

Un certificat digital calificat trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute in Legea 455/2011 a semnaturii electronice, printre care amintim: indicarea faptului ca a fost eliberat cu titlul de certificat calificat, datele de identificare a furnizorului, numele ori pseudonimul semnatarului alaturi de alte informatii specifice in masura in care sunt relevante, codul de identificare al semnatarului, datele de verificare a semnaturii, corespondente celor de creare, indicarea perioadei de valabilitate, semnatura electronica extinsa a autoritatii emitente. Un certificat digital calificat are o perioada de valabilitate de un an de zile.

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?