Autoritatile statului au adoptat in ultima perioada de timp mai multe masuri menite sa imbunatateasca modul de depunere declaratii fiscale.
In acest sens, este incurajat procedeul de depunere declaratii fiscale in format electronic, prin utilizarea semnaturii digitale, create prin intermediul unui certificat digital calificat. Ca urmare a hotararii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala mai multe declaratii importante sunt depuse de catre contribuabilii mari si mijlocii online. In acelasi timp, introducerea Declaratiei 112 care incepand din luna iulie se va putea depune doar online a facut ca in prezent foarte multe persoane sa fie pe cale de a-si procura deja certificatul pentru depunere declaratii fiscale.
Pe langa depunerea declaratiilor fiscale contribuabilii mari si mijlocii pot folosi certificatul digital pentru a depune mai multe tipuri de documente catre institutiile statului. Spre exemplu, Oficiul National pentru Registrul Comertului a creat Sistemul de Formulare Electronice Inteligente, ce poate fi accesat prin portalul http://e-forms.onrc.ro
Astfel, o serie de cereri catre aceasta institutie se pot expedia online. Printre acestea enumeram: Cererea de verificare disponibilitate si rezervare denumire firma, inregistrare persoane juridice, Cererea de autorizare si inregistrare Persoana Fizica Autorizata, Intreprindere Individuala si Intreprindere Familiala, Cererea de indreptare erori materiale, Cererea de comanda eliberare acte sau cererea de eliberare informatii.
Concluzionand, putem spune ca noua metoda de depunere declaratii fiscale aduce beneficii majore atat pentru contribuabilii care nu mai trebuie sa piarda timp pretios in fata ghiseelor , cat si pentru institutii care nu vor mai fi nevoite sa cheltuiasca sume importante pentru manipularea si arhivarea cantitatilor inpresionante de hartie.