Obtinerea certificatului digital

Certificatul digital se poate folosi in relatia cu institutiile statului – Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), Oficiul national al registrului comertului (ONRC), Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM), in Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP) – sau cu partenerii de afaceri pentru semnarea electronica, cu valoare legala, criptarea oricarui  tip de document.

Pentru achizitionarea unui certificat digital trebuie:

1. Completat formularul standardizat disponibil pe site-ul furnizorului certificatului digital.

2. Dupa trimiterea formularului completat, pe adresa de email furnizata in formular vor fi transmise:

  • documentul  „Termeni si conditii generale privind furnizarea de servicii de certificare”
  • contractul de prestari servicii de certificare. Acest document este transmis doar daca certificatul este emis pentru o persoana juridica.

In conformitate cu normele de aplicare a legii semnaturii electronice 455/2001, este necesara identificarea solicitantului certificatului digital:

A. prin prezenta utilizatorului la sediul furnizorului certificatului digital sau la una dintre bancile partenere cu:

  • documentele de mai sus tiparite si semnate in dublu exemplar
  • cu actul de identitate al persoanei in numele careia urmeaza sa fie emis certificatul digital.

Furnizorii acreditati de certificate digitale sunt: certSIGN, Digisign si Trans Sped.

Partenerii certSIGN sunt Alpha Bank, BRD, OTP Bank, Raiffeisen Bank si CEC Bank. Digisign a incheiat parteneriat cu Banca Transilvania, iar Trans Sped cu BCR.

B. sau prin posta/curier. Trebuie transmise documentele de mai sus impreuna cu:

  • O declaratie pe proprie raspundere autentificata de catre un notar public, in original;
  • O copie lizibila a actului de identitate datata si semnata de catre Utilizator, pe care se va mentiona „Conform cu originalul”.

3. Certificatul digital poate fi ridicat de titularul contractului de la sediul furnizorului certificatului digital, de la bancile partenere sau poate fi transmis prin curier la adresa titularului cu confirmare la primire.

Certifcatul digital se emite in maxim 5 zile lucratoare de la semnarea contractului si furnizarea tuturor documentelor.

Potrivit informatiilor disponibile pe site-urile celor trei furnizori de certificate digitale, ofertele lor sunt urmatoarele:

certSIGN ofera certificatul digital, dispozitivul criptografic (toekn) si 60 de marci temporale pe luna timp de un an la 47 EURO + TVA cu livrare gratuita oriunde in tara si fara alte cheltuieli suplimentare din partea cumparatorului.

La DigiSign kitul care contine certificat digital si un token costa 47 EURO + TVA, la care se adauga cheltuielile de transport.

La Trans Sped certificatul digital si dispozitivul criptografic costa 54 EURO + TVA.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?