Inregistrarea in sistemul ANAF pentru depunerea online a declaratiilor fiscale

Din 2012, declaratia 112 (declaratia unica) se depune exclusiv online pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pe baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare. Inainte de a putea depune declaratii fiscale online, contribuabilii trebuie sa se inregistreze în sistemul ANAF folosind certificatul digital.

In Romania exista 3 furnizori acreditati de servicii de certificare: certSIGN, Digisign si Trans Sped. Pretul certificatului digital calificat este de 47 Euro, fara TVA, la primii doi si de 54 Euro, fara TVA, la Trans Sped.

certSIGN livreaza gratis certificatul digital oriunde in tara si tot gratis ofera 60 de marci temporale pe luna timp de un an si aplicatia pentru crearea semnaturii electronice.

Inregistrarea in sistemul ANAF presupune urmatorii pasi:

1. Se descarca documentul de confirmare, se completeaza si se transmite furnizorului certificatului digital. Completarea documentului de confirmare se va face respectand pasii descrisi aici.

2. Furnizorul certificatului digital va contrasemna documentul de confirmare si il va transmite pe adresa de email de la care l-a primit in maxim doua zile lucratoare.

3. Dupa primirea documentului de confirmare de la furnizor, se acceseaza sectiunea Declaratii electronice/Inregistrare certificate digitale a site-ului ANAF si se incarca documentul apasand pe Browse si apoi pe Transmite documentul.

4. Dupa validarea documentului de confirmare, se completeaza urmatoarele informatii:

–  Codul Unic de Identificare (CUI) al societatii pentru care se vor transmite declaratiile fiscale,

– Denumirea,

– Adresa societatii.

5. Formularul 150 – “Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat“ va fi afisat pe portalul ANAF

6. Formularul 150 se listeaza, se semneaza olograf si se stampileaza de catre agentul economic pentru care urmeaza sa se depuna declaratiile fiscale

Pentru a depune declaratia 112 pentru mai multe firme, se apasa pe “Continua cu inregistrarea unui alt CUI” si se reia procedura ca mai sus. Cu un certificat calificat se pot depune declaratiile pentru un numar nelimitat de CUI-uri.

7. Pe langa Formularul 150, urmatoarele documente vor fi furnizate organului fiscal:

– Actul de identitate al titularului certificatului digital calificat in original si copie.

– Documentul care atesta calitatea titularului certificatului digital calificat de reprezentant legal al contribuabilului pentru care doreste sa semneze declaratiile fiscale, in original si copie.

si doar daca titularul certificatului calificat nu este reprezentantul legal al contribuabilului reprezentat: documentul de imputernicire, autentificat notarial, din care rezulta dreptul titularului de certificat calificat de a semna declaratia unica pentru contribuabil.

Dupa verificarea documentelor, organul fiscal va trimite o confirmare (la adresa de email mentionata in cerere) a dreptului de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line” pentru fiecare firma in parte.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?