Certificatul digital a simplificat procesul de depunere a declaratiilor fiscale la ANAF. In loc sa piarda timp in trafic si la cozile de la ghisee ori de cate ori depun o declaratie fiscala, contribuabilii pot acum sa transmita declaratiile fiscale online cu rapiditate si sa-si foloseasca timpul, pe care altfel l-ar fi pierdut, pentru lucruri mai importante.
Persoanele care detin un certificat digital trebuie sa stie ca isi pot folosi acelasi certificat digital si pentru transmiterea documentelor de orice fel partenerilor de afaceri.
Potrivit prevederilor legale, orice document semnat electronic pe baza unui certificat digital calificat are valoare legala nerepudiabila in instanta. Cu alte cuvinte, certificatul digital confera documentelor electronice aceeasi valoare legala pe care o au cele in format tiparit semnate de mana si stampilate.
Cu ajutorul certificatului digital pot fi semnate electronic si transmise rapid, comod si sigur urmatoarele tipuri de documente partenerilor de afaceri:
– facturi fiscale
– contracte
– rapoarte financiare,
– state de plata a salariilor,
– note de comanda
– constatari
– mostre
– fotografii digitale
Utilitatea certificatului digital nu se opreste insa aici. Un singur certificat digital calificat este suficient pentru a transmite documente semnate electronic la numar de 10 institutii publice. Institutiile publice carora le pot fi transmise documente semnate electronic pe baza unui certificat digital sunt Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP), Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM), Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM), Comisia pentru Supravegherea Sistemului de Pensii Private (CSSPP), Depozitarul Central si Monitorul Oficial.
Certificatul digital calificat poate fi achizitionat de la unul dintre cei trei furnizori acreditati de servicii de certificare din Romania: certSIGN, Digisign si Trans Sped.
Pretul certificatului digital calificat este de 47 de Euro, fara TVA, la certSIGN si Digisign si de 54 de Euro, fara TVA, la Trans Sped. certSIGN livreaza gratis certificatul digital oriunde in tara si ofera 60 de marci temporale pe luna timp de un an.
Certificatul digital permite semnarea unui numar nelimitat de documente, indiferent de unde a fost achizitionat.