Cum reinnoiesti certificatul digital calificat pentru ANAF

Din 2012, declaratia 112 (declaratia unica) se depune exclusiv online, semnata electronic pe baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare. Cu un singur certificat digital, pot fi semnate electronic si incarcate pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) alte 10 tipuri de formulare si situatiile financiare.

Potrivit legislatiei, certificatul digital calificat este valabil un an. Pentru a putea semna electronic si transmite declaratiile fiscale online in continuare, certificatul digital trebuie reinnoit inainte ca valabilitatea lui sa expire.

Certificatul digital calificat poate fi reinnoit online sau prin transmiterea documentelor necesare si a token-ului la furnizorul certificatului digital.

1. Clientii certSIGN si Trans Sped pot opta pentru reinnoirea certificatului digital online. Aceasta metoda elimina cheltuieli precum cele legate de identificarea notariala sau taxele de curierat, dar nu elimina necesitatea depunerii contractului si, optional, a token-ului la un reprezentant al furnizorului certificatului.

2. Reinnoirea prin transmiterea documentelor (termeni si conditii generale, contractul si declaratia autentficata notarial) si a token-ului la furnizorul certificatului, prin curier. Metoda implica un cost suplimentar de aproximativ 15 Euro. Metoda este valabila pentru clientii DigiSign, dar si pentru cei ai certSIGN si Trans Sped care opteaza pentru aceasta metoda de reinnoire.

Dupa reinnoirea certificatului digital, trebuie depus pe portalul ANAF un nou document de confirmare, procedand astfel:

1. Descarcati documentul de confirmare de pe portalul ANAF, sa-l completati si sa-l semnati electronic folosind noul certificat digital.

2. Trimiteti documentul de confirmare furnizorului certificatului digital pe adresa de e-mail dedicata (de forma confirmare@numefurnizor.ro)

3. Primiti documentul de confirmare contrasemnat de furnizor

4. Incarcati documentul de confirmare contrasemnat pe site-ul ANAF la sectiunea “Reinnoire certificate”.

Costul pentru reinnoirea certificatul digital calificat este de 30 Euro, fara TVA.

Pretul unui certificat digital calificat nou emis de certSIGN si de DigiSign este de 47 de Euro, fara TVA, iar cel emis de Trans Sped costa 54 de Euro fara TVA. certSIGN livreaza gratis certificatul digital in toata tara si ofera gratis 60 de marci temporale pe luna timp de un an.

Cu certificatul digital calificat pot fi semnate electronic si transmise online timp de un an un numar nelimitat de documente. Pot fi semnate electronic si transmise online documente in relatia cu ANAF, CNAS, SEAP, ITM, ONRC, Monitorul Oficial, CSSP, CNVM, Depozitarul central si cu partenerii de afaceri (facturi, contracte, rapoarte, notificari, mostre etc).

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

*


*

Poti utiliza aceste taguri HTML si atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>