Procedura de depunere a declaratiilor fiscale online, folosind certificatul digital calificat

Folosind un certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare pot fi depuse online, pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, un numar de 16 declaratii si situatiile financiare.

Pentru depunerea declaratiilor prin mijloace electronice, dupa achizitionarea certificatului digital calificat se procedeaza in felul urmator:

1. Se descarca declaratiile accesand urmatoarea cale de pe portalul ANAF: Declaratii electronice -> Descarcare declaratii;

2. Avand aplicatia Acrobat Reader instalata, se completeaza, se valideaza si se semneaza electronic cu certificatul digital calificat declaratia;

3. Se acceseaza pagina “Declaratii electronice/Transmitere declaratii”

4. Pentru incarcarea declaratiilor completate si semnate electronic, se apasa butonul “Browse”, se selecteaza declaratia vizata si apoi apasa butonul “Transmite declaratia”.

5.  Dupa incarcarea fiecarei declaratii, va fi generat un mesaj de confirmare a operatiunii care contine:
• Numarul si tipul documentului transmis,
• Data depunerii,
• Recipisa cu semnatura electronica a ANAF care atesta depunerea declaratiei fiscale respective.

6. Pentru a afla in ce stadiu sunt declaratiile transmise, este necesara autentificarea pe portalul ANAF, utilizand butonul “Login” de pe pagina principala si apoi trebuie incarcatul certificatul digital calificat folosind optiunea “Prezentare certificat”.

Pentru a putea transmite declaratii fiscale online, pe portalul ANAF, este nevoie de un certificat digital calificat. Persoanele care nu detin un certificat calificat, pot obtine unul de la oricare dintre furnizorii acreditati de servicii de certificare din Romania, respectiv certSIGN, DigiSign, Alfasign si Trans Sped. Pretul certificatului digital calificat este de 47 de Euro la primii 3 furnizori si de 47 de Euro la ultimul (preturile nu contin TVA). certSIGN livreaza gratis certificatul digital oriunde in tara si ofera gratis 60 de marci temporale pe luna timp de un an.

Cu un singur certificat digital calificat pot fi semnate electronic si transmise online, timp de un an, un numar nelimitat de documente in relatia cu ANAF, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), ANRMAP, Oficiul  National al Registrului Comertului (ONRC), ITM, CSSP, CNVM, Monitorul Oficial si Depozitarul Central. Certificatul digital poate fi folosit de asemenea pentru transmiterea cu rapiditate si in siguranta a documentelor cu valoare legala online partenerilor de afaceri: contracte, facturi, rapoarte, constatari, mostre etc.

Lasă un răspuns