In data de 29 mai este termenul de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2011. Aceste situatii pot fi depuse si online, pe portalul e-guvernare.ro, folosind un certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare.
Obligatia intocmirii situatiilor financiare anuale revine societatilor comerciale, societatilor/ companiilor nationale, regiilor autonome, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor PJ cu sediul sau domiciliul in strainatate.
Situatiile financiare anuale si cele simplificate la 31 decembrie 2011 in format electronic constau intr-un document PDF cu fisier xml atast, care contin formularele cod 10, cod 20, cod 30 si cod 40.
Acestui document i se ataseaza o arhiva (format .zip) care poate cuprinde urmatoarele anexe scanate: note explicative la situatiile financiare anuale, situatia modificarilor capitalului propriu si situatia fluxurilor de numerar; raportul administratorilor; raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori; propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile; declaratia scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) din legea contabilitatii, prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale. Arhiva nu trebuie sa depaseasca dimensiunea de 10 MB, iar elementele scanate trebuie sa fie lizibile.
Dupa completarea tuturor campurilor si incarcarea arhivei, documentul PDF se semneaza electronic, folosind certificatul digital calificat.
Pentru obtinerea certificatului digital, contribuabilii se pot adresa oricarui furnizor acreditat din Romania, respectiv certSIGN, Digisign, Alfasign, Certdigital si Trans Sped. Pretul fara TVA al certificatului digital calificat, pe baza caruia pot fi depuse declaratiile fiscale si situatiile financiare pentru un numar nelimitat de societati, este de 47 de euro la primii patru furnizori si 54 de euro la ultimul.
certSIGN livreaza certificatul digital gratis, prin curier rapid, oriunde in tara si ofera suplimentar 60 de marci temporale pe luna timp de un an.
Certificatul digital calificat permite transmiterea online a 12 formulare in relatia cu ANAF si transmiterea documentelor in format electronic catre alte 7 institutii – CNAS, ANRMAP, ITM, CSSPP, CNVM, CNVM, Monitorul Oficial – si catre partenerii de afaceri.