Autoritatile contractante care opereaza pe SEAP au obligativitatea, potrivit HG 801/2011, sa semneze electronic si sa transmita documentatia de atribuire catre ANRMAP spre verificare inainte de a lansa licitatia prin Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).
Potrivit aceleiasi HG, documentatia de atribuire trebuie semnata electronic folosind un certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare.
Dupa aplicarea semnaturii electronice, documentele astfel semnate primesc extensia .p7s sau .p7m la cea a documentului initial. Astfel, documentul care rezulta are o extensie de forma .doc.p7s sau .doc.p7m.
Pentru deschiderea unui astfel de document trebuie folosit un program specializat pus la dispozitie de catre furnizorii de servicii de certificare.
Aplicatia shellSAFE Verify, oferita gratis de certSIGN la cumpararea unui certificat digital calificat, poate fi descarcata de pe site-ul furnizorului, putand fi utilizata atat pe sisteme de operare pe 32 de biti (x86), cat si pe cele pe 64 de biti (x64).
Dupa instalarea aplicatiei, documentele semnate electronic folosind un certificat digital calificat pot fi deschise astfel:
1. Se efectueaza un dublu click pe documentul semnat electronic
2. In fereastra care apare se apasa butonul View file si apoi:
– pentru a salva documentul, Save
Sau
– pentru a deschide documentul, se apasa Cancel.
Pe aceasta pagina de pe site-ul certSIGN poate fi vizualizat tutorialul video care descrie amanuntit pasii necesari deschiderii si verificarii documentatiei semnate electronic folosind aplicatia ShellSAFE Verify.