Reinnoirea online a certificatului digital folosit la ANAF

Certificatul digital calificat permite semnarea electronica si depunerea online pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a nu mai putin de 14 declaratii fiscale si a situatiilor financiare.

Potrivit legislatiei in vigoare, valabilitatea certificatului digital calificat pe baza caruia este generata semnatura electronica extinsa este limitata la un an. Pentru a putea semna electronic si transmite declaratiile fiscale online in continuare, certificatul digital trebuie reinnoit.

Certificatul digital de semnatura electronica poate fi reinnoit online sau prin transmiterea documentelor necesare si a token-ului la furnizorul certificatului digital.

Reinnoirea online a certificatului digital elimina cheltuieli precum cele legate de identificarea notariala a titularului certificatului sau taxele de curierat, insa necesita depunerea contractului (si, optional, a token-ului) la un partener al furnizorului certificatului (o banca partenera).

Certificatul digital calificat poate fi reinnoit online la certSIGN, Digisign si Trans Sped. Dupa reinnoire, pentru ca certificatul sa poata fi folosit la depunerea online a declaratiilor fiscale/situatiilor financiare, trebuie completat si semnat electronic documentul de confirmare si incarcat pe site-ul ANAF.

Vezi aici care sunt pasii necesari completarii si transmiterii documentului de confirmare.

Costul pentru reinnoirea certificatului digital calificat, indiferent de metoda aleasa (reinnoire online sau standard), este de 30 Euro fara TVA.

Cu certificatul digital calificat pot fi semnate electronic si transmise online un numar nelimitat de documente timp de un an atat in relatia cu  ANAF, CNAS, SEAP, ITM, ONRC, Monitorul Oficial, CSSP, CNVM, Depozitarul central, cat si cu partenerii de afaceri (facturi, contracte, notificari, rapoarte etc).

Faci un comentariu sau dai un răspuns?