Configurarea Adobe Reader pentru verificarea semnaturii electronice

Aplicatia Adobe Reader verifica automat validitatea semnaturilor electronice din documentele PDF pe care le deschidem.

Cand nu este configurata corect, aplicatiei ii este imposibil sa faca diferenta intre o semnatura electronica valida si una invalida. Prin urmare, afiseaza mesajul „At least one signature has problems (Cel putin o semnatura are probleme)” si in cazul in care semnatura electronica este valida, si in cazul in care semnatura nu este valida.

Instaland lantul de incredere al furnizorului certificatului digital (disponibil pe CD-ul primit de la furnizor), urmata de configurarea Adobe, aceasta problema este eliminata.

In functie de versiunea aplicatiei pe care o utilizati, dupa instalarea lantului de incredere urmati una dintre urmatoarele 2 proceduri:

I. Configurarea Adobe Reader 8, 9 sau 10 presupune parcurgerea urmatorilor pasi:

  1. Deschideti Adobe Reader si, tinand apasata tasta Ctrl, apasati pe tasta K pentru a deschide fereastra Properties;
  2. Din lista Categories din partea stanga a ferestrei Properties, alegeti categoria  Security;
  3. Efectuati click pe butonul Advanced Preferences…
  4. Din fereastra care se deschide selectati fila Windows Integration;
  5. Bifati toate cele 3 casute din fereastra,
  6. Efectuati click pe OK, pentru a salva modificarile.

II. Configurarea Adobe Reader 11:

  1. Deschideti Adobe Reader si, tinand apasata tasta Ctrl, apasati pe tasta K pentru a deschide fereastra Properties
  2. Din lista Categories din partea stanga a ferestrei Properties,  alegeti categoria  Signatures;
  3. Efectuati click pe butonul More… din sectiunea Verification;
  4. In fereastra care se deschide, bifati cele doua casute de la sectiuneaWindows Integration (Validating Signatures si Validating Certified Documents);
  5. Pentru a salva modificarile, efectuati cate un click pe butoanele OK din cele 2 ferestre deschise.

Dupa parcurgerea acestor pasi, Adobe Reader va verifica validitatea semnaturilor electronice din documentele PDF pe care le deschideti si va oferi urmatoarele informatii:

  • Daca semnatura este valida
  • Daca documentul a fost modificat dupa ce a fost semnat electronic
  • Identitatea semnatarului
  • Emitentul certificatului digital pe baza caruia a fost creata semnatura
  • Perioada de valabilitate a certificatului digital
  • Scopul in care poate fi utilizat certificatul digital
  • Numarul serial al certificatului

Orice modificare adusa continutului documentului dupa semnarea lui electronica duce la invalidarea semnaturii.

Semnatura electronica poate fi creata utilizand un certificat digital calificat achizitionat de la un furnizor acreditat de servicii de certificare.

certSIGN, cel mai mare furnizor de servicii de certificare din Romania, livreaza certificatul digital gratis oriunde in tara si ofera clientilor sai cel mai rapid serviciu de obtinere a documentului de confirmare – confirmare.certsign.ro.

De asemenea, clientii certSIGN beneficiaza de suport tehnic disponibil permanent pentru rezolvarea la orice ora a problemelor intampinate la instalarea sau utilizarea certificatului digital.

Lasă un răspuns