Inregistrarea certificatului digital la CNAS

Autentificarea medicilor in SIUI se realizeaza cu ajutorul un certificat digital calificat inregistrat la CNAS prin depunerea unei cereri de inregistrare.

Pana la inregistrarea certificatului la CNAS, el nu poate fi utilizat pentru emitera retetelor electronice, accesarea dosarului electronic al pacientului, verificarea calitatii de asigurat a pacientului sau depunerea raportarilor online, insa poate fi folosit pentru a semna electronic orice tip de document electronic.

Potrivit Regulamentului eIDAS 910/2014, semnătură electronică calificată are efectul juridic echivalent al unei semnături olografe.

Pentru a putea fi folosit la autentificarea in SIUI+SIPE+DES, certificatului digital înregistrat la CAS trebuie parcurgând următorii pași:

  • accesati cnas.ro/page/contacte-cjas.html
  • din tabelul din pagina, efectuati click pe adresa web a CAS-ului din judetul dumneavoastra,
  • in urmatoarea pagina, efectuati click pe Furnizori de servicii medicale (din sectiunea Informatii pentru Furnizori a meniului din stanga) si selectati Procedura de inregistrare a certificatelor digitale
  • descarcati, completati, semnati si transmitete cererea de inregistrare, conform instructiunilor de pe site-ul CAS

Cererea trebuie completata cu urmatoarele date despre certificatul digital

  • numar serial,
  • data emiterii si data cand expira certificatul
  • adresa de e-mail care apare in certificatul digital,
  • emitentul certificatului (firma de la care a fost achizitionat)
  • certificatul digital in forma tiparita (doar daca este solicitat in mod explicit in procedura de pe site-ul CAS-ului de care apartineti)

Informatiile referitoare la certificatul digital sunt furnizate titularului certificatului la achizitia lui sau la reinnoire si sunt publicate in registrul de certificate al Prestatorului de Servicii de Încredere Calificat conform Regulamentului eIDAS 910/2014, care a emis certificatul, putand fi accesate oricand online.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?