Utilizare certificat digital calificat

Certificatul digital calificat permite semnarea documentelor in format electronic si accesarea serviciilor online oferite de diferite institutii ale statului.

Institutii precum Agentia Natonala de Administrare Fiscala, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Inspectoratul Teritorial de Munca, Oficiul National al Registrului Comertului, Depozitarul Central, Montiorul Oficial sau Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare primesc deja online documente semnate electronic pe baza certificatului digital calificat.

Cu certificatul digital calificat pot fi semnate electronic si transmise online un numar de 12 tipuri de declaratii fiscale si situatiile financiare catre ANAF si rapoartele catre CNAS. Acelasi certificat calificat ofera titularului sau posibilitatea de a infiinta o societate comerciala online pe portalul ONRC si de a participa la licitatii prin SEAP.

In acelasi timp, folosirea certificatului digital calificat in mediul de afaceri eficientizeaza procesul de comunicare, comunicarea devenind mai sigura si mai rapida.