A avut loc finantarea prin fonduri structurale a unui proiect cu numele „Servicii on-line (de e-guvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat”. Contractul de finantare s-a incheiat in data de 31 iulie 2009.
Acest proiect a urmarit eficientizarea institutiei prin tehnologizare si prin utilizarea de catre contribuabili a unui certificat digital. Scopurile acestui proiect sunt legate de accesul cetatenilor, al mediului de afaceri si al administratiei la nu mai putin de 34 de servicii publice in format electronic. Se doreste si eficientizarea fluxului de informatii in relatia cu celalalte instritutii cu care ONRC a incheiat protocoale de colaborare. Totodata se va produce si cresterea gradului de instruire a angajatilor ONRC in vederea utilizarii infrastructurii tehnologice implementate, dorindu-se pregatirea unui numar de circa 100 de persoane la nivel central si local.
S-a dorit implementarea unui sistem care sa permita plati online pentru serviciile oferite de ONRC. Acest proiect a imbunatatit deja in mod semnificativ relatia dintre ONRC si cetateni, folosirea unui certificat digital reprezentand un real avantaj pentru acestia.
Faptul ca acum activitatea ONRC este mult mai transparenta acum constituie fara indoiala un factor benefic pentru imaginea acestei institutii in ochii contribuabililor.
De asemenea capacitatea de stocare si prelucrare a datelor s-a imbunatatit in mod considerabil, timpul destinat acestor operatiuni reducandu-se foarte mult datorita actelor electronice semnate prin certificat digital si introducerii verificarilor in forma electronica.
Un certificat digital necesar contribuabililor pentru a relationa cu ONRC in forma electronica are pretul de 47 de euro plus TVA, fiind valabil timp de un an de zile, existand optiunea de prelungire.