Folosirea certificatului calificat in mediul de afaceri eficientizeaza mult procesul de comunicare, aceasta devenind mai sigura si mult mai eficienta.
Folosirea certificatului calificat permite semnarea documentelor in format electronic, depunerea declaratiilor catre ANAF pentru un numar nelimitat de firme, participarea la licitatii prin Sistemul Electronic de Achizitii Publice, sau accesarea serviciilor online oferite de institutiile statului si marcarea temporala, gratuita, a 60 de documente pe luna timp de un an.
Mai multe institutii ale statului, precum Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Agentia Natonala de Administrare Fiscala, Inspectoratul Teritorial de Munca, Oficiul National al Registrului Comertului, Depozitarul Central sau Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare primesc deja documente semnate electronic prin intermediul certificatului digital calificat.
In acelasi timp, medicii, farmacistii si toti furnizorii de servicii si echipamente medicale constituie categoriile care trebuie sa isi achizitioneze un certificat calificat in perioada urmatoare, in vederea realizarii raportarilor catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate in format electronic.