Ordinul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate din data de 19.01.2011 precizeaza faptul ca medicii si toti furnizorii de servicii medicale vor fi obligati incepand cu luna aprilie sa isi depuna raportarile in format electronic.
Hotararea a fost luata in vederea crearii cadrului necesar integrarii in sistemul e-Romania si in Sistemul Informatic Unic Integrat. Aplicatiile de raportare catre SIUI se gasesc in forma actualizata pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Pentru a-si putea trimite raportarile electronice, este necesar ca medicii sa isi achizitioneze un certificat digital calificat de la unul dintre furnizorii autorizati de pe piata romaneasca. Certificatul este documentul de identificare al utilizatorului in spatiul electronic, fiind foloit in mai multe aplicatii ce urmaresc cateva principii de securitate precum: identificarea, autentificarea, integritatea, nerepudierea si confidentialitatea. Acesta poate fi utilizat pentru a semna orice fel de document in format electronic.
Cea mai buna oferta existenta la momentul actual le asigura medicilor livrarea gratuita a certificatelor in orice localitate a tarii, un ghid de utilizare online, asistenta tehnica, si posibilitatea de a marca temporal gratuit 60 de documente pe luna timp de un an. Ordinul 1000 din anul 2010 emis de Ministerul Comunicatiilor stabileste faptul ca orice semnatura electronica trebuie sa aiba atasata si o marca temporala.
Certificatul digital poate fi achizitionat la pretul de 47 de euro plus TVA. Termenul initial de valabilitate este de un an, iar la reinnoire pretul scade la 30 de euro plus TVA.