Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate a devenit deja o rutina pentru multi dintre intreprinzatorii din Romania.
Pana anul acesta, datele aflate in noua declaratie unica erau cuprinse in alte 5 documente care se depuneau catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
Acum declaratia unica se depune la ghiseele ANAF sau in format electronic prin intermediul unui certificat digital calificat. In primele luni ale depunerii declaratiei unice ANAF a suplimentat numarul oficiilor pentru a face fata aglomeratiei.
In cazul in care o declaratie unica nu este depusa in timpul legal prevazut de lege contribuabilul in cauza este pasibil de amenzi contraventionale cuprinse intre 500 si 1000 de lei daca este persoana fizica respectiv intre 1000 si 5000 de lei daca este persoana juridica.
Drept urmare a ordinului ANAF incepand cu data de 1 iulie orice declaratie unica va putea fi depusa doar online. In vederea acestui lucru contribuabilii vor trebui sa isi procure in timp util un certificat calificat de la una dintre companiile autorizate.
Cei interesati isi pot verifica declaratia accesand adresa http://www.anaf.mfinante.gov.ro/StareD112/. Erorile inregistrate trebuiesc in mod obligatoriu corectate in conditiile prevazute de lege.