Certificatul digital calificat este valabil potrivit prevederilor legale timp de un an. Cu un certificat digital calificat valabil pot fi semnate si transmise online un numar nelimitat de documente in relatia cu un numar de institutii de stat si cu partenerii de afaceri.
Pentru a putea transmite documente online si in al doilea an, certificatul digital trebuie reinnoit inainte sa expire. Pretul pentru reinnoirea unui certificat este de 30 de Euro fara TVA.
Reinnoirea certificatului digital calificat
Procedura de reinnoire a certificatului digital calificat difera in functie de furnizor.
Reinnoirea certificatului digital calificat emis de certSIGN se face exclusiv online, fara costuri suplimentare pentru client, pe baza ghidului si a codului de reinnoire primite de clienti pe e-mail cu o luna inainte de expirarea certificatului.
Pentru reinnoirea certificatului, clientii Digisign trebuie sa ajunga cu token-ul pe care se afla certificatul digital la sediul furnizorului. Clientii care nu pot ajunge la sediul Digisign pentru reinnoirea certificatului trebuie sa transmita token-ul impreuna cu documentele necesare si o declaratie autentificata notarial care presupune costuri suplimentare.
Clientii Trans Sped pot alege intre reinnoirea online a certificatului sau reinnoirea prin prezenta cu token-ul si cu documentele necesare la sediul furnizorului.
Dupa reinnoirea certificatului folosit in relatia cu CJAS/CNAS
Dupa reinnoirea certificatului se schimba atat perioada de valabilitate a certificatului, cat si numarul serial al acestuia. Medicii si farmacistii care folosesc certificatul digital pentru raportarile la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate trebuie ca dupa reinnoire sa depuna la CJAS/CNAS o noua cerere pentru utilizarea certificatului digital. Certficatul digital va putea fi folosit pentru raportarile prin Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) al asigurarilor de sanatate din Romania numai dupa inregistrarea noului serial in sistemul CNAS.
Cu un certificat digital calificat pot fi semnate electronic si transmise online documente catre ANAF, Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), ANRMAP (Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice) etc. In relatia cu partenerii de afaceri pot fi transmise online facturi, contracte, rapoarte, constatari etc. comod, rapid si in siguranta maxima prin semnarea electronica si criptare.
Pretul unui certificat digital calificat nou este de 47 de Euro, fara TVA, la certSIGN si Digisign. Trans Sped vinde certificatul la pretul de 54 de Euro, fara TVA. certSIGN livreaza gratis certificatul digital si ofera gratis 60 de marci temporale pe luna.