Multiplele utilizari ale certificatului digital calificat

Certificatul digital calificat poate fi folosit de la transmiterea declaratiilor fiscale online, la inregistrarea unei societati online, pana la transmiterea de documente si e-mail-uri autentificate si criptate.

In cazul celor mai multi posesori de certificat digital calificat, utilizarea lui se reduce la transmiterea online a declaratiilor fiscale catre ANAF.

In afara de ANAF, o serie de alte institutii permit transmiterea documentelor online semnate electronic pe baza certificatului digital calificat:

–  Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) – permite depunerea online a declaratiilor fiscale si a situatiilor financiare

– Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) – permite transmitere raportarilor si emiterea retetelor electronice

– Agentia Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) pentru participarea la achizitii publice prin Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP)

–  Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) – permite inregistrare online a unei firme

– Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM)

–  Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM)

– Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP)

Dincolo de transmiterea documentelor catre aceste institutii, certificatul digital calificat permite autentificarea oricarui tip de document digital, de la facturi si contracte pana la fotografii digitale. Documentele semnate electronic folosind un certificat digital calificat au aceeasi valoare legala ca si documentele semnate olograf si stampilate.

Certificatul digital calificat permite de asemenea autentificarea si criptarea e-mail-urilor asigurand astfel idetificarea fara echivoc a autorului mesajului si confidentialitatea totala a corespondentei eletronice.

Pretul certificatului calificat este de aproximativ 47 de euro fara TVA si poate fi obtinut de la unul dintre furnizorii acreditati de servicii de certificare, respectiv certSIGN, Certdigital, DigiSign, Alfasign si Trans Sped.

Persoanele care cumpara un certificat digital calificat, pot pe baza lui sa depuna declaratiile fiscale pentru un numar nelimitat de societati, sa participe la licitatii prin SEAP, sa transmita documente catre institutiile susmentionate si sa semneze si sa cripteze orice tip de documente si e-mail-uri si sa le transmita partenerilor de afaceri.

Lasă un răspuns