Declaratia 112 (declaratia unica) se depune exclusiv online, in timp ce un numar de alte 14 formulare pot fi transmise catre ANAF prin intermediul site-ului e-guvernare.ro.
Pentru depunerea online a acestor declaratii, trebuie achizitionat un certificat digital calificat de la un furnizor acreditat de servicii de certificare. Pe baza lui pot fi depuse online declaratiile fiscale pentru un numar nelimitat de societati.
Certificatul digital calificat va putea fi folosit pentru transmiterea online a declaratiilor fiscale numai dupa inregistrarea lui in sistemul ANAF, astfel:
- Se descarca Documentul de confirmare, se completeaza si se transmite pe e-mail la furnizorul certificatului digital. Furnizorul transmite documentul de confirmare contrasemnat titularului tot prin email. In cazul clientilor certSIGN, se acceseaza aplicatia confirmare.certsign.ro, de unde poate fi obtinut documentul de confirmare precompletat cu datele trecute in certificatul digital.
- Documentul de confirmare se incarca pe portalul ANAF in sectiunea Declaratii electronice/ Inregistrare certificate calificate.
- Formularul 150 generat de portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se printeaza, se semneaza olograf si se stampileaza.
- Se apasa linkul Continua cu inregistrarea unui alt CUI si se continua procedura ca mai sus.
- Pentru a depune declaratiile fiscale pentru o societati terte, titularul certificatului digital calificat are nevoie de imputerniciri autentificate notarial din care sa rezulte dreptul de a semna declaratiile fiscale pentru fiecare dintre aceste societati.
- Documentatia (actul de identitate, formularul 150, imputernicirile) se depune la orice unitate fiscala.
- Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei.
Certificatul digital calificat poate fi cumparat de la un furnizor acreditat de servicii de certificare, contra unui pret de aproximativ 47 de euro fara TVA.