Reinnoirea certificatului digital pentru raportarile la CNAS

In conformitate cu Ordinul CNAS nr.974 din 03.12.2010, incepand din 01 aprilie 2011, deconturile in relatia cu CNAS se realizeaza exclusiv in format electronic, utilizand semnatura electronica extinsa (cu valoare legala).

Crearea semnaturilor electronice si accesul la Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) sunt permise numai utilizand certificate digitale calificate, emise de un furnizor de servicii de certificare.

Potrivit legislatiei, certificatul digital calificat este valabil timp de un an, iar expirarea lui duce la imposibilitatea de a transmite documentele catre CAS. De aceea,  certificatul digital calificat trebuie reinnoit inainte ca el sa expire.

Reinnoirea certificatului digital se poate face in doua moduri:

1. online, fara cheltuieli suplimentare (identificare notariala ori taxe de curierat) si depunerea contractului si, optional, a token-ului la un reprezentant al furnizorului certificatului – metoda valabila la certSIGN si Trans Sped.

2. prin transmiterea documentelor termeni si conditii generale, a contractului, a declaratiei autentficate notarial si a dispozitivului USB (token) pe care este stocat certificatul la furnizorul certificatului digital. Aceasta metoda de reinnoire prezinta costuri suplimentare de aproximativ 15 Euro, fara TVA. – metoda valabila pentru clientii Digisign.

Dupa reinnoirea certificatului digital, trebuie completata si depusa la CAS o noua cerere pentru utilizarea certificatului digital care sa contina  numarul serial al certificatului reinnoit.

Pretul pentru reinnoirea certificatul digital calificat este de 30 Euro, fara TVA.

Pretul unui certificat calificat nou emis de certSIGN este de 45,5 Euro, fara TVA. Digisign ofera certificatul la pretul 47 de Euro, fara TVA, iar Trans Sped la pretul de 54 de Euro fara TVA. certSIGN livreaza gratis certificatul digital in toata tara si ofera gratis 60 de marci temporale pe luna timp de un an.

Indiferent de unde este achizitionat, cu certificatul digital calificat pot fi semnate un numar nelimitat de documente timp de un an atat in relatia cu CAS, cat si cu ANAF, SEAP, ITM, ONRC, Monitorul Oficial, CSSP, CNVM, Depozitarul central ori cu partenerii de afaceri.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?