Semnătura electronică pentru Retail, FMCG şi Logistică

Transformarea digitală a companiilor din domeniile Retail, FMCG și Logistică este esențială, datorită specificului activității lor, iar semnătura electronică calificată este principalul instrument în acest proces.


De exemplu, o companie din zona de retail care are 2.000-4.000 de angajaţi, cu zeci de sedii în toată ţara iar headquarter-ul principal în Bucureşti, are o dinamică a personalului foarte mare – undeva între 20% şi 40% anual. Prima provocare a departamentului de HR este să minimizeze timpul în care posturile rămân vacante de la plecarea angajatului până la noua angajare. Acest lucru se poate obține semnând electronic atât documentele de încheiere a relației contractuale, cât și pe cele de angajare.


Spre deosebire de semnarea clasică a documentelor pe hârtie (cu o durată ce poate fi între 2 şi 7 zile sau chiar mai mult, dacă luăm în calcul transmiterea documentelor între sediul central şi filială), în cazul semnării electronice se câştigă foarte mult timp, scurtând procesul până la câteva minute.


Astfel, orice document de HR poate fi semnat electronic atât de către angajator, cât şi de către noul angajat, pentru care – atenţie – poate fi emis pe loc un certificat calificat de semnătură electronică, în cazul în care acesta nu deţine un astfel de instrument. Desigur, cu ajutorul identificării video la distanţă, echivalentă cu prezenţa fizică.

Lasă un răspuns